Όπως ήδη γνωρίζεις, τα τρόφιμα που ανήκουν στην ομάδα των Δημητριακών, δηλαδή το ψωμί, οι φρυγανιές, τα παξιμάδια, τα δημητριακά πρωινού, το ρύζι και τα ζυμαρικά, έχουν ξεχωριστή θέση στη διατροφή σου. Είναι πλούσια σε υδατάνθρακες, το κύριο ενεργειακό καύσιμο του σώματος, και πολλά άλλα ωφέλιμα θρεπτικά συστατικά, όπως βιταμίνες του συμπλέγματος Β και μαγνήσιο. Ήξερες όμως ότι διακρίνονται σε δύο επιμέρους κατηγορίες;

Αυτές είναι:

1. Tα επεξεργασμένα. Φτιάχνονται από δημητριακά που έχουν υποστεί μεγάλη επεξεργασία, για να αποκτήσουν το λευκό χρώμα και τη μαλακή υφή τους. Ωστόσο, κατά την επεξεργασία αυτή χάνουν ένα μεγάλο μέρος των θρεπτικών τους συστατικών…

2. Τα ολικής άλεσης. Φτιάχνονται από ελάχιστα επεξεργασμένα δημητριακά, στα οποία οφείλεται και το πιο σκούρο χρώμα τους, και έτσι διατηρούν όλα τα ωφέλιμα θρεπτικά συστατικά τους, όπως φυτικές ίνες, βιταμίνες και αντιοξειδωτικά!

Δεν χρειάζεται, λοιπόν, να είσαι ειδικός για να αντιληφθείς ότι τα προϊόντα δημητριακών ολικής άλεσης είναι πιο θρεπτικά και καλό είναι να τα καταναλώνεις μέσα στην ημέρα, όποτε μπορείς, σε αντικατάσταση των επεξεργασμένων! Πώς;

  • Αναζήτησε προϊόντα δημητριακών ολικής άλεσης την επόμενη φορά που θα πας για ψώνια στο σουπερμάρκετ με την οικογένειά σου! Το σκούρο καφέ χρώμα τους, το οποίο οφείλεται στο ανεπεξέργαστο αλεύρι από το οποίο έχουν φτιαχτεί, θα σε βοηθήσει να τα αναγνωρίσεις. Για να είσαι όμως σίγουρος/η ότι τα προϊόντα που αγοράζεις είναι ολικής άλεσης, αναζήτησε τη φράση «ολικής άλεσης» στη συσκευασία τους.

  • Φρόντισε να εντάξεις προϊόντα δημητριακών ολικής άλεσης σε καθημερινή βάση στα γεύματα και τα σνακ σου! Για παράδειγμα, μπορείς να συνοδεύσεις ένα ποτήρι γάλα με δημητριακά ολικής άλεσης στο πρωινό σου γεύμα, να φτιάξεις ένα τοστ με ψωμί ολικής άλεσης ή να απολαύσεις την αγαπημένη σου μακαρονάδα με ζυμαρικά ολικής άλεσης. Για σνακ, μπορείς πάντα να επιλέξεις μια μπάρα δημητριακών ολικής άλεσης.

  • Φτιάξε νόστιμες και θρεπτικές συνταγές ολικής άλεσης στο σπίτι!Γιατί να αγοράζεις έτοιμα προϊόντα ολικής άλεσης όταν μπορείς να φτιάξεις τα δικά σου; Πειραματίσου στην κουζίνα με τους γονείς ή τους φίλους σου και φτιάξε μπισκότα, κουλουράκια, κέικ, κρέπες, τυροπιτάκια, την αγαπημένη σου σπιτική πίτσα και πολλές ακόμα γλυκές και αλμυρές λιχουδιές, χρησιμοποιώντας τη ζύμη που θα πλάσεις εσύ με αλεύρι ολικής άλεσης.

  • Επίλεξε προϊόντα δημητριακών ολικής άλεσης όταν τρως απ' έξω! Για παράδειγμα, αν πεινάσεις στο σχολείο, προτίμησε να αγοράσεις ένα τοστ ή μια μπαγκέτα με ψωμί ολικής άλεσηςαπό τη σχολική καντίνα. Εάν επισκεφθείς κάποιο εστιατόριο ή ταχυφαγείο, ρώτησε αν το πιάτο που θέλεις υπάρχει -πέρα από την κλασική του εκδοχή- και με προϊόντα ολικής άλεσης.

Δημητριακά…Προτίμησε τα Ολικής Άλεσης!